Det blir inte alltid som man tänkt sig


Ja, den här helgen blev inte som jag tänkt mig.

I fredags var det kanonväder! Jag gick iväg och köpte sushi tloch satte mig på gården och njöt. Då vaknar lilla skruttan och inget hjälpte mer än mat så där satt jag, ammandes och åt sushi med pinnarna i vänster hand. Man klarar verkligen av saker man trodde var lite omöjliga nu när man fått småbarn, äta sushi med pinnar i vänster hand....

När M kom hem var vi så sugna på att sitta ute i solen och äta middag. Uno rastades och Elli matades och sen började jakten på en plats i solen. Vi hade riktig tur och hittade en på "Ågatan 11", gamla Paus. Menyn var jättebra och när vi fick beställa (det tog en stund) så M beställde in en öl och oxfilé, jag valde tonfisk och primörsallad. Vi tyckte vi hade världens timing eftersom Elli var mätt och precis hade somnat MEN efter ca 30 minuter hade maten inte kommit. Servitrisen ursäktade sig och sa att maten var på G och att dom bjöd på en efterrätt eftersom vi väntat så länge.
Efter ytterligare 30 minuter hade vi fortfarande inte fått någon mat och solen hade försvunnit så det var kallt ute så vi gick in och satte oss. Nu var jag lite orolig över att Elli skulle börja leva rövare så snart vi fått in maten, ska man betala ganska mycket vill man ju gärna kunna njuta av maten utan spädbarn hängandes i spenen... Väntade ca 20 minuter till och tillslut, efter ytterligare påtryckning från M så kom maten in. VILKEN BESVIKELSE! Primörsalladen bestod av sparris, broccoli och blomkål - allt dränkt i någon senap. Jag gillar verkligen alla ingredienserna men den här blandningen var inte alls god. Men droppen som fick bägaren att rinna över var M´s filé. I menyn står det 220 gram oxfilé och M ville ha den medium. In kommer en liten hockeypuck som var så genomgrillad att den var torr.
Kanske kanske någon hungrig stackare hade varit tyst och ätit upp sin mat men inte vi. Ska man lägga ut så mycket pengar på mat måste det f*n vara bra! M gick till en servitör och sa att vi inte var nöjda och visade honom oxfilén och sa att vi inte ville betala för vår mat. Servitören skickade ut tallriken i köket, tror inte han fattade att vi menade allvar. M sa till honom igen att vi vill inte äta maten här, vi kan betala för ölen och colan men inte för maten, vi vill gå härifrån. 
Servitören: "Men du får en ny köttbit, den är på väg". (Vad skulle det ta, en timme till???)
M: " Nej tack, vi vill inte äta här, vi kan betala för drickan men vi tänker gå härifrån nu.
Servitören: "Jaha, ok, då tar jag betalt för drickan.... (Hur vågar han?!?!! Bjud tänker jag!!!)
Servitör nr 2: " Dom ska inte betala för drickan!"

Så efter 1,5 timme gick vi där i från vrålhungriga. Som tur var hann vi in till ICA innan dom stängde och köpte pepparbiffar och bea, dricka och lite snarr... Till en 3:djedel av prisen vi skulle betalat på restaurangen. M fixade i ordning käk medan jag gav Elli mat och sen åt vi - mycket godare än på Ågatan 11!

På kvällen hade vi båda huvudvärk men trodde det var för vi inte fick mat förrän sent....

Kommentarer
Postat av: ✿ Anna ✿

Nä men fy vad ledsamt!!! Precis som vi då när vi var i Helsingör... trots min pappas tjafs fick vi betala HELA notan utan avdrag på nåt!!! Helt sjukt. Fattar inte vilken tid det tar för dagens kockar att laga mat ;-)

2009-04-27 @ 16:51:02
URL: http://perla08.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0