Det lilla kräket

Stackars liten!
I morse, strax e 6, ville lilltjejen ha frukost men hon åt inte så mycket som hon brukar. När hon hade ätit klart ville mamman sova lite till så Elli låg och jollrade lite bredvid och plötsligt så badar hon i sina spyor. Det var bara att slita av henne kläderna och hålla henne under kranen.

En gång är ingen gång tänkte jag... Sen var hon lite seg (inte konstigt), fick i henne lite lite mat strax e 7 och sen somnade hon och sov i 2,5 timme sen väckte jag henne för hon hade ju knappt ätit något. Fick truga i henne lite mat och hon åt i ca 5 minuter (mot ca 40 i vanliga fall) sen ville hon inte ha mer. Efter en kort stund fick den nyduschade mamman en annan sorts dusch. Ja ja, vad gör man... Men när hon, flera timmar senare, fortfarande bara ville sova och inte ville äta och fick upp allt hon åt och lite till (tillslut kom bara magsaft) så ringde jag till sjukvårdsupplysningen. Dom tyckte att jag skulle åka till barnakuten eftersom dom små liven torkar ut så lätt. Givetvis så jobbade M idag men vi bor ju nära så jag klädde på mig och Elli spyfria kläder och traskade upp till sjukhuset.

När vi kom upp till Ackis, kl 15, så började Elli bli lite piggare och ville faktiskt ha mat men då fick hon bara äta 30 sekunder var 5:e minut, gissa om hon var sur... Dessutom fyllde hon en blöja så hon var nog helt tom i magen. Efter en timme fick vi komma in i ett rum och då fick jag fullamma henne. Tack och lov så fick hon behålla allt. En sjuksköterska kom in och tog temp och vi vägde henne - 4140 gram!!!! Tjohooo! Ingen feber tack och lov. Efter ytterligare en stund kom en läkare och klämde på magen, tittade i halsen och i öronen samt lyssnade på hjärtat. Allt verkade bra. Hon misstänkte att Elli åkt på ett magvirus och bästa medicinen är bröstmjölk. Eftersom hon fått behålla den mat hon fått på sjukhuset så var det bara att traska hem igen. Ikväll har hon fått behålla den mat hon fått och varit vaken ett par timmar.

Just nu sover hon så vi håller tummarna för natten...

Kommentarer
Postat av: Anna

Men oj va jobbigt! Lilla gumman! Hoppas det är bra nu :)

2009-04-06 @ 10:11:45
URL: http://perla08.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0