Ses vi på Blåkulla?

Datorn är fortfarande hos doktorn så det blir ännu ett inlägg utan bilder... Igår fick vi beskedet att Uno har dysplasi även på lederna i frambenen, både armbågar och bogleder. Tungt men ändå inte oväntat. Han har haltat lite de senaste dagarna så nu på morgonen har han fått smärtstillande. Den 27/4 ska M åka med honom till sjukgymnast & rörelsefysiolog. Hoppas dom kan hjälpa oss så han klarar vara med oss lääääänge!

Igår hade jag även besök av Anna E och hennes fina tjejer, Sofia & Julia. Elli fick härliga rosa byxor och en fin body. Dessutom blev hon rejält ompysslad.

Härom dagen kom även ett paket på posten, sånt är alltid kul! Det var från min morbror och hans fru Carina. Carina hade varit på Gekås och hittat en jättegullig klänning som Elli borde kunna ha i sommar. TACK!

Jag hade skrivit in i min kalender att vi hade tid hos bvc på måndag. Jag ser inte i min kalender (i telefonen) vilka dagar som är helgdagar men måndag är ju röd dag. Så igår ringde jag till vår distriktssköterska för att dubbelkolla och hon hittade ingen bokning alls på oss... Hon undrade om vi kunde kika förbi på eftermiddagen och vi hade inget inbokat så 13.30 var vi på bvc. Elli väger nu 4290 och är 56 lång - stora tjejen.

Sömnen för Elli funkar så där... Efter sena kvällsmaten vill hon inte somna om utan är gärna vaken ett par timmar. Oftast så skriker hon inte så länge man gör något med henne men så fort man låter henne ligga så testa hon gränserna på stämbanden. I natt fick M ta den svängen som satte igång strax innan 1 och höll på till ca 2.30. Sen ville damen ha mat igen 3.45 men åt bara några minuter innan hon somnade om och sov till klockan nästan var 8 (låg och jollrade i sömnen fr kl 6 men det är bara mysigt).

Nu är det i alla fall långledigt för M, skönt för oss alla. Vi har inga direkta planer för helgen. Förhoppningsvis ska vi på "äggorientering" med familjen Svensson i eftermiddag (beror på vad det är för väder). Sen ska väl bilen tvättas och nya däck på. Vi hoppas även kunna grilla med Lecken i helgen. Han har precis kommit hem från sin 4 veckors semester i Thailand. Kanske en sväng till nya IKEA oxå... Nu sover alla andra i familjen så jag passar väl på att ta en välbehövlig långdusch...

GLAD PÅSK ALLIHOPA! Vi kanske ses på Blåkulla ikväll ;)

Kommentarer
Postat av: mormor o morfar

Saknar er såååå men önskar er alla en GLAD PÅSK !

1000 kramar

2009-04-09 @ 17:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0