Äntligen kväll

Eller nästan i alla fall.

Har sovit så dåligt i natt, bl.a pga domningarna i handen så dagen på jobbet har inte varit kul. Nästan värre nu när jag inte har något att göra, då går ju tiden ännu långsammare. Efter lunch gick jag och la mig i vår lounge och slumrade en stund, vaknade till 3-4 gånger av att jag snarkade till! M har oxå sagt (och spelat in) att jag börjat snarka. Kanske inte så konstigt med tanke på att jag är lite småtäppt och har en gigantisk boll på magen.

Hade stabsmöte och sen var det dags för mvc igen.

Alla värden var bra. Blodtrycket 122/78 och SF-måttet var 37. När hon lyssnade på hjärtat så rusade det iväg lite men när jag la handen på magen lugnade det ner sig - läckert. 135 slag/minuten.
Sen skulle det vägas och tas HB och blodsocker. HB och blodsocker var bara bra men vågen var INTE kul.... all glass har nog satt sina spår. Så nu bokar jag leverans av bebis i början av nästa vecka så den inte hinner rusa iväg ännu mer!
Ett tag idag fick jag för mig att fostervattnet började läcka men det var nog mest hjärnspöken. Vi skulle vara uppmärksamma under kvällen och natten men jag har inte märkt något mer.
När jag berättade om handen (karpaltunnelsyndromet) så skickade hon genast en remiss så jag ska få någon skena som ska hålla handleden rak så jag ska kunna sova. Trodde inte man gjorde något åt det så det var ju himla bra.
Vi gick igenom vårt förlossningsbrev och hon tyckte att det var bra skrivet. Fick ny tid den 11 mars, den hoppas jag att jag får avboka =)

Imorgon hade jag tänkt jobba förmiddag och ta semester på eftermiddagen men eftersom jag var så trött idag och det fanns verkligen NADA att göra så har jag tagit ledigt hela dagen imorgon!!! Känns jättelyxigt!
Nu ska jag lägga mig med fötterna i högläge, visst måste vattnet i armarna och benen väga massor med kilon?!?!? ;)


Så här tillbringar jag helst en semester, inte i ett slaskigt Sverige...
Foto fr Maldiverna, bröllopsresa nov-08

Kommentarer
Postat av: Anna

Känns som det blir en lång kommentar igen. Din graviditet är verkligen lik min med Emilia, galet lik. Fick också karpaltunnelsyndrom och sov med skena, jätteskönt. Hela syndromet försvann SAMMA natt som Emilia kom :) Sjukt att det kan va så!

Snarkat har jag gjort med båda ;-) Ops!

JA vattnet väger om man har mycket. Jag gick upp 16 kg med Emilia och 11 kg var borta på BB, hur skönt som helst (10 kg upp med Nora o ner 8½ kg på BB). BM sa att det berodde på mkt vatten i kroppen. Hur mkt har du gått upp? Tycker inte det ser ut som så mycket :)

Ha det nu så bra o sköt om er! Sms'a när ni GÅR till förlossningen sen ;-) Haha!

2009-02-25 @ 22:36:20
URL: http://perla08.blogg.se/
Postat av: Jossan

18, Anna, 18!!!

2009-02-26 @ 08:03:10
URL: http://smaochstoraaventyr.blogg.se/
Postat av: Anna

18 KG eller GRAM?!?!?!?!??! ;) Tycker du är helfräsch, som vanligt! Kram!

2009-02-26 @ 09:08:58
URL: http://perla08.blogg.se/
Postat av: Jossan

Du är för gullig du! Kram!

2009-02-26 @ 09:32:17
URL: http://smaochstoraaventyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0