Napp


Med ljuddämpare

Natten var fantastisk. Elli sov som en stock och vaknade strax e 3, åt i 20 minuter och somnade sen och sov till kl 7. Hon var nog inte så hungrig med tanke på att hon åt i ca 5 timmar i går kväll. Så fort hon släppte taget så gallskrek hon så det var bara att ge upp igår och vara en levande napp.

Idag sov jag en förmiddagstupplur och sen var det inskrivningsbesök på BVC. Vi frågade om napp då eftersom hon vill äta hela tiden och barnmorskan tyckte vi skulle testa, det är inte meningen att man ska behöva amma mer än 15-20 minuter per bröst men fram till nu har jag ammat minst det dubbla...
Elli hade växt 1 cm och gått ner lite i vikt, väger 3640, men det tar hon nog igen nu när hon får i sig mat utan att bråka vid varje måltid.

En sväng på stan efter BVC, kom hem med en "skötväska", en vanlig axelremsväska från Fred Perry och ett par byxor till E. Letade efter lite tjejigare kläder men det vi hittade som vi ville ha fanns inte i hennes storlek.
När vi kom hem kokade vi nappar och efter att ha ammat enligt "normalt" så fick hon napp och tog den direkt. Skönt, nu hinner jag kanske göra något mer än att mata, mata, mata.

Fick ett paket på posten idag från en av M´s vänner m familj. En jeansklänning, body m spetskrage och strumpbyxor med spets på rumpan, allt från P.O.P - jättefint! Ska förska visa bild senare.
Fick även Ellis personnr och namnansökan som vi nu har vi skickat in till Skatteverket.
 

M bjöd på grym middag. Baconlindade färsbiffar m sambal oelek, stekt potatis (som jag inte gillar i vanliga fall men det var såå gott) och till det en löksås. Vi åt båda två tills vi mådde illa.
Efter maten somnade jag en stund i soffan med lilltjejen på bröstet.
Nu har hon fått mat, ny blöja och pyjamasen är på så nu ska vi dåsa in (hoppas jag).


   
Vaktar syrran                Får väl roa mig själv


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0