Oförtjänat

Stackars stackars M och Uno...

23.30 ville Elli ha mat och väckte mig - helt ok egentligen men jag var så j*vla trött så jag nästan mådde illa. Runt midnatt var det dags för "sidbyte"/"spenbyte" till den onda spenen (heter det så?). Elli tog ett rejält tag och det svartnade nästan för ögonen. När det gör det (det gör det för det mesta) brukar jag vilja krypa ihop lite och sparka av täcket från fötterna (blir så varm om fötterna när det gör ont - konstigt). Nu gick inte det för jag hade ett stycke hund som trängde mig från vänster och en make som trängde från höger så jag fick PAAAAANIIIIIIK! Började skrika och gapa att nu får ni f*n ta mig flytta på er (och en massa andra mindre trevliga saker). M, lugnet själv i de flesta situationer, försökte lugna mig, hunden flydde fältet och jag började grina... Jättelyckat...
Knappt 10 minuter senare sover M och Uno igen, 1 timme senare somnar jag och när Elli somnade vet ingen men hon sov till 5.15 och det tackar vi för.
Hon sover bra, just nu, vår docka, skriker inte på nätterna men bökar och gnyr och vill helst klättra på en men om man ger henne nappen och passar henne så somnar hon liggandes på sin kudde.

Efter 5:15 mjölkningen så somnade jag om och när jag vaknade hade M röjt i lägenheten (vi har städ idag) och höll på att göra frukost. Jag gav Elli frukost samtidigt som jag åt "Inner balance" som jag köpte i veckan. Mycket passande tyckte M och erbjöd sig att hyvla ost på allihopa så jag fick mer "inre balans". Tur att vi kan skratta åt mina utbrott i alla fall. Han är en klippa min M ♥

Just nu skiner solen & Elli sover i Babybjörnen. Idag hoppas jag det blir en promenad med Anna E.


Inner balance - Crisp´n light - Franska bagateller
Kärt barn har många namn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0