Aaaaaj

Usch, vilken kväll igår, natt och förmiddag.... Amning suger....
En riktigt ivrig, hungrig tjej och en övertrött mamma med trasiga, överfulla mjölkpaket är ingen bra kombo. Har inte gjort annat än suttit och legat för att försöka få i henne mat och hon har bara skrikit och skrikit och tillslut var jag så slut att tårarna bara rann bara det började närma sig amningsdags.
Tur att M är handlingskraftig för tillslut så ringde han till BB (trots att jag tyckte vi kunde vänta till måndag när vi ska till BVC) så vi fick komma in och få lite hjälp. Mina paket var sprängfyllda och Elli vrålhungrig så där satt vi och skulle visa hur vi ammade. Eftersom jag inte vill "förstöra" amningen med nappflaskor, napp och dyl (utan tips från proffs) så har vi inte testat något annat men nu fick vi testa amningsnapp (som kompis A rekommenderade) och nu funkar det alldeles utmärkt. Känns som jag är en ny människa!

Dessutom kom svärmor hit sent igår kväll efter ett besök sjukhuset så hon fick sova kvar här hos oss. Stackarn fick verkligen inte se den fina sidan av mig och Elli. Igår när hon kom sov vi och sen har det ju varit rena rama helvetet här. När vi kom tillbaka från BB fick hon tillslut hålla sin sondotter medan jag duschade och M rastade Uno. Sen åkte vi till M´s syster m familj och fikade en snabbfika. Tanken var att dom skulle kommit till oss och fikat men M avbokade det när vi fick komma upp till BB. Elli fick jättefina kläder. En body, ett par byxor och strumpor. Igår fick hon en body när Felicia kom (glömde nämna det). En med texten "Sover inte jag sover ingen..." Passade utmärkt i natt (eller tja, M somnade i och för sig när jag försökte sjunga E till sömns).

Nu är vi i alla fall hemma igen och Elli har ätit som en häst, stackarn har väl knappt fått i sig någon mat tidigare så som vi fightats vid i princip varje måltid. M och jag har ätit varsin pizza och jag har rastat Uno. Så nu är vi 4 mätta och slagna hjältar som ska krypa in under täcket och bara sväva bort i drömmarnas land. (Vi sätter väl på ännu en film vi inte ser klart).

Natta!

Så här hittade jag mina älsklingar ♥ när jag kom in efter
att ha rastat Uno ikväll. Nu intar vi sängen istället.

Kommentarer
Postat av: morfar o morfar

Fy attan vilken natt era stackare( allesamman)! Vilken tur att ni hittade lösningen! Så frustrerande att ha mat, hungrigt barn o inte kunna kombinera det. Kram på er alla o hoppas ni får lite sömn i natt!

2009-03-07 @ 21:59:27
Postat av: Anna

Usch ja, jobbigt. Innan man får barn tror man bara sånt där funkar automatiskt och kan aldrig föreställa sig hur det verkligen kan vara! Med Emilia var det precis likadant, men dum som jag var tog vi aldrig hjälp utan kämpade, mkt blod, svett & tårar, med amningen i 3 veckor, sen sket jag i det och tog till ersättning, voila! en nöjd & mätt bebis (hehe med lite kolik istället dock...)! Delammade 6 veckor till, men det var alltid en kamp, så det var bara att ge upp.

Nappen är bra om hon är snuttig, för då slipper hon anv boobsen som napp o mamman får mer avlastning ;)

Stor kram på er, kämpa på! Kom bara ihåg att amning är inte allt (trots att många "fantaster" tycker så), det blir lovely barn av de barn som flaskmatas också ;)

2009-03-07 @ 23:44:28
URL: http://perla08.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0