Stora tjejen

Mammas stora flicka ska börja på babysim.

Det blev en riktigt lugn förmiddag idag. Efter dusch och lunch tog vi en sväng på stan. Gick bort till "Papper" (Collection) och köpte papper, stämpeldyna och lite annat smått och gott. I helgen ska det göras hand och fotavtryck på Elli. Jag som inte är så pysslig av mig men detta ska jag fixa. Sen om Elli vill öppna handen är en annan sak....

Köpte även tyg som Elli kan ha som "snutte". Just nu har hon min sjal och det är väl i och för sig ok men när den är utsliten eller i tvätten måste vi ha en "stand in" och att köpa en sjal till blir lite väl dyrt så jag köpte tyg i liknande material. Hoppas verkligen det funkar.

När vi kom hem sov Elli så jag hann både fixa middagen - sallad, och baka en mintkladdkaka för ikväll har vi haft besök av farmor.

M har badat Elli som njöt av fulla drag och det är bra för idag har vi anmält henne till babysim! Stora tjejen!!! Redan nästa vecka sätter det igång med teori och veckan därefter är det bassängen som gäller. Spännande!

Nu ska jag hänga upp snuttetyget som precis blev klart i tvättmaskinen och sen blir det sängen för det är en hungrig, trött tjej som skriker för fullt nu.

Natti natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0