Nickis-debut och mardrömsnatt


Igår var det dags, debuten på Nickis äventyrslek.
Vi hade date med C, Theo och Malte där. Full rulle i nästan 2 timmar.
Elli tyckte det var jätteskoj och däckade när vi var ute på Unos kissrunda strax e 18 på kvällen.

Det tyckte mamman var skönt för natten innan hade väl varit sådär.
Om natten till igår:
Elli sov i vår säng och jag kom och la mig ganska sent för en gångs skull.
Slumrade till och märkte att hon bökade runt men det är inget ovanligt. Strax e 23.30 så hörs det en rejäl DUNS! Hon brakar i golvet!
Ligger på magen och skriker. Ja ja, tänker jag, det är ju inte så högt fall. MEN ungen somnar i famnen och det efter knappt 1 minut. Då blir jag lite misstänksam - slog hon i huvudet? Klurar lite och ringer tillslut sjukvårdsupplysningen för att dubbelkolla (tycker inte det borde varit så farligt, det är ju som sagt inte så högt men liiite hönsig blir jag allt).
Vad säger tantan? "Väck henne vad 20:e minut i 4 timmar och sen 1 gång i timmen nästkommande 4 timmar. Kräks hon eller rör sig onormalt måste du åka in." Det var bara att ställa in timern....
Kl 5.20 vaknar damen ordentligt pigg och tycker att det är dags för lite lek. Kl 6 tycker Uno att det är dags att gå ut och börjar gnälla.
Vilken fantastisk natt!!! Massor med sömn - eller inte.... Och givetvis händer allt sånt här när M är bortrest (var i London och roade sig spelade in reklamfilm).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0