Torsdag = födelsedag

Presenter! Vill tacka mamsen, papsen och min mormor för bidraget!

Det har varit full rulle i familjen Janssons liv så något bloggande har det inte funnits tid till.

I torsdags fyllde jag år - hipp hipp hurra, eller? Njae, tycker inte det är så mycket att fira men det är ju en ursäkt att fika =)

På morgonen gick vi till Kvarnen och köpte frukost. Då var det europeisk marknad på Vaksala Torg och där fanns ett stort stånd med olika fudge och tryffel. Köpte hem ett par bitar (250:-/kilot!!!!!) och blev tyvärr besviken. Inte alls så goda som jag trodde.


Dyr, mindre god fudge

På eftermiddagen kom M´s familjer samt Anna, Sofia och Julia hit på fika. Vi var nere i samlingslokalen för det är lite för trångt här uppe i lägenheten. Visserligen har vi en 4:a men att klämma in 16 pers som ska sitta och fika är inte det enklaste.
Det var i alla fall jättemysigt. Jag bjöd på chokladbollar, arraksbollar, cocostoppar, vaniljbullar och sist men inte minst 1 cheesecake garnerad med skivade färska jordgubbar och färska blåbär och 1 cheesecake garnerad med jordgubbsströssel och gelehallon. JAG GLÖMDE ATT TA KORT! Så synd för dom var jättefina! (och goda). M gjorde barnbål på saft, läsk och massor av frukt och bär.

På kvällen åt jag och M oxfilé med hemmagjorda klyftpotatisar, bea och grillade körsbärstomater. Mums! Sen kröp vi upp i soffan och somnade till en film.


Födelsedagsmiddag

Vad jag fick av M? Det visar jag längre fram...

Mys i kusin Felicias knä

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha precis samma fudge köpte vi på Sergels torg, svindyrt o inte alls god :( 75 spänn för 5 bitar!!!

Mysigt kalas ni hade!

2009-05-24 @ 17:41:27
URL: http://perla08.blogg.se/
Postat av: Anonym

Såg ju så jäkla gott ut - smakade skit. Eller tja, det gick ju ner i alla fall ;)

2009-05-24 @ 20:31:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0