Vår lilla fisk

Tittar på när mamma administrerar

Igår kväll hade vi en hade vi en trevlig kväll på Katalin med Jill & Dan efter en dag i solen. Maten var god och den fick avnjutas i lugn och ro för Elli sov massor igår. Det gjorde ju visserligen att hon inte var så trött sent i går kväll men 23.30 slocknade även hennes blå.

Idag har det varit fullt ös. Vi slopade badbyxshoppingen igår och tog den idag istället. Promenerade upp till ÖoB för inköp av schampo, balsam mm och nu förstår jag varför vi A L D R I G är där, det blir liiite väl mycket skräp. Fick i alla fall med mig det jag skulle ha (och lite till så som godis och klistermärken till Elli). Får väl se det som ett motionspass för det blåste ordentligt.

När vi kommit hem åt jag lunch och sen röjde jag bland en massa papper, satte in i pärmar och betalade räkningar.

I eftermiddag var det babysim och vi har fått en liten fisk. Det sprattlades hej vilt =) Fick "tanka" lite mat mitt i men sen var det fullt ös igen. MEN oj vilken trött tjej det är efteråt. Jätteledsen och ville inte ha mat, var nöjd när hon fick duscha med pappa men sen skreks det igen av trötthet. Lilla sötbönan somnade när jag höll på att klä på henne ♥

Nu är vi mätta och goa efter en pasta som kastades ihop av det vi hade hemma - blev supergott. Bacon, rödlök,vitlök, mozzarella, soltorkade tomater, oliver, cremefraiche, sambal, ruccola och sen riven parmesan på det.


Dagens middag

Nu kommer Dan, Champions League final!


Laddat för fotboll

Kommentarer
Postat av: Anna

Åhh VART har ni köpt hennes orange'a bitleksak??? Hörde för nån vecka sen att de är storfavoriter bland barn (kommer ihåg dom sen jag var liten t.o.m) och har sedan dess kutat runt i de flesta babyaffärer på jakt efter en till Nora! :)

2009-05-27 @ 23:12:35
URL: http://perla08.blogg.se/
Postat av: Jossan

Ja du, den är köpt i en exklusiv retro-store här i Uppsala. Kostade dyra pengar!!!

Har du hört talas om ÖoB? 19 spänn...

Den blev genast poppis här hemma. Fin färg, piper och god att bita i.

2009-05-28 @ 08:45:33
URL: http://smaochstoraaventyr.blogg.se/
Postat av: Anna

Ha ha ha ÖB? Jasså! Har inte ens ett ÖB här ;-) Tror det ligger ett i Märsta? Kanske får ta en tripp dit nästa gång man är i krokarna. Tack!

2009-05-29 @ 09:35:49
URL: http://perla08.blogg.se/
Postat av: Jossan

Jag kanske hinner ta en promenad dit nästa vecka annars. Vill hon ha en gul eller en orange?

2009-05-29 @ 21:59:58
URL: http://smaochstoraaventyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0