Roligt!


Hej! Har ni saknat mig?

Ja, det händer ju inte bara tråkiga saker. Sen jag skrev sist har det hänt en massa roliga saker. Här kommer ett axplock.

Jag & Elli har tex varit hos AnnaS. Lizette var där med sina små små tvillingar Elsa och Emma så det var massor med barn! Supermysigt!

Mästerfotografen Anna

Jag har varit hos frissan! Sist var i början av maj så nu var det verkligen dags. Min frisör är den bästa. Jag frågar vad hon skulle gjort om hon hade mitt hår och sen fixar hon. Denna gången blev det rejält urklippt och uppklippt och utväxten färgades. Det är så skönt att bara sätta sig i stolen och lite på att det hon gör blir bra.



I fredags var vi till UndebaraBARN-mässan i Älvsjö. Perfekt liten utflykt.
Oj oj oj vad mycket fint det fanns.
Elli fick en mössa, klänning och munkjacka från Geggamoja och en volangkjol från Gangstar (Jo då, hon är lite bortskämd men det förtjänar hon som alltid är så glad och snäll).
Det bästa - tycker jag - var att jag äntligen beställde ringen jag fick av M i födelsedagspresent. Bild kommer när jag fått den (om ca 2 veckor).
Om Elli fick bestämma vad som var bäst så är det förmodligen reklamballongen hon fick. En heliumballong som man kan spegla sig i.




Ellis favorit för tillfället
























Shopping på mässan

Vad har mer hänt? Jo, samma dag som M blev sjuk körde vi igång med GI. Det var M´s initiativ och jag hängde på. Eftersom M blev sjuk så fick jag köra själv och jag måste äta lite kolhydrater eftersom jag fortfarande ammar.  Jag tycker det har gått oväntat lätt. Potatis är ju ingen favorit i vanliga fall och pastan har jag faktiskt inte heller saknat. Har saknat bröd så igår gjorde jag Oopsies till frukost. Det var en höjdare så M beställde en omgång till imorse oxå. Kalas med smör och ost.
Imorgon är det vägning igen. Första veckan visade vågen -1,1 kg, vi får se hur det går imorgon.

Elli då? En gladare tjej får man leta efter! Idag har hon varit lite lite gnällig och då är vi nästan chockade här hemma. Hon är nog inne i en ny fas nu för hon är lite svårare att få i säng på kvällen men eftersom hon är så glad så får hon vara uppe med oss en liten stund extra. Hon äter grötfrukost, en stor burk mat till lunch, fruktpuré på eftermiddagen, en liten burk mat till middag och sen lite välling. Å så lite amning på det...

Hon rullar runt från sida till sida och ligger på mage och sprattlar. Hon kryper inte riktigt än men det är inte långt ifrån nu. Vi uppmuntrar och hejar på (vi kommer väl ångra oss sen).

Hon älskar att bada och duscha. Nu sätter vi henne på golvet i duschen och sätter på så hon har en liten stråle. Där kan hon sitta hur länge som helst och leka. Det är inga problem att tvätta håret och skölja huvudet.

Vår stora tjej!

 

Nä, nu är det dags att sova. Ska ju orka hålla munnen öppen en bra stund imorgon bitti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0