The little mermaid

Elli luftar sin härliga 8-månadersrumpa ;)


Huvudvärken höll i sig igår och det svider lite i halsen så det var väl inte full action här igår.
Dammsugningen blev det väl si så där med. Ett snabbt varv i vardagsrummet fick det bli.
Men långpromenad, klossbyggning, bokläsning, babysim och storhandling blev det.

Igår tog Elli sitt första simtag! Eller ja... Hon lämnade simfrökens famn och plaskade mot mig i en millisekund utan stöd men både mamma och fröken var stolta :) Som skrivits tidigare, hon är verkligen en liten sjöjungfru som älskar att bada.

Pappa mötte upp efter badet och sen åkte jag och storhandlade. Kostade INTE gratis - tyvärr. Man skulle ägt en ICA-affär (då hade jag anställt en Jerry!)

Långa kvitton nu för tiden...


Dessutom fick Elli sin åkpåse igår. Pappa hade åkt förbi butiken i Sthlm och fixat. Har letat efter en varm och fin. Kikade på en i svart sammet men kom på att är nog inte så fin när Unos päls fastnar på. Så det fick bli en rosa. Elli blev överlycklig.

MYS!

Idag ska vi till BVC, på drop-in, och väga och mäta. Sen bär det av till familjen Eriksson/Åkesson. Ev skulle dom kommit hit men eftersom Theo är på dagis så åker vi upp, så hinner vi leka längre!

Just nu sover donnan, jag dricker mitt kaffe och försöker röja lite samtidigt. Blommorna står redan i duschen (dags att köpa nya såg jag).

Gör som Pippi Långstrump, fötterna på huvudkudden


Kommentarer
Postat av: Elin

Vilken fin åkpåse!! Det var tur att jag fick Noel först och Nila sen, för annars hade vi haft allt, allt, allt i rosa!

2009-10-29 @ 16:31:45
URL: http://lifeoftheapples.wordpress.com/
Postat av: Anna

Ja jättefin! Härlig färg :-) Vi har den svarta i sammet och JA den drar åt sig ALLT! Men snygg ändå ;-)

Ses på söndag! Ska bli roligt =)

2009-10-29 @ 23:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0