2 månader!

Vår lilla tjej, redan 2 månader gammal, snuttar på tummen.

Så, har jag deklarerat. Förstår inte varför jag alltid väntar till sista veckan... Lite fix å trix eftersom vi gör avdrag för hushållsnära tjänster. Jag hade missat att den delen skulle vara inskickad innan 1 februari om man vill ha pengarna innan midsommar men vi klarar oss ändå så nu kommer skattepengarna först i augusti. M´s kommer inte förrän i december, ganska bra att sprida ut det lite...
Dessutom kom föräldrapenningen igår =)

Har fortfarande huvudvärk och nu är alvedonen slut så jag får ta en tripp till apoteket i eftermiddag.

Gårdagen var inte speciellt spännande. Elli hade sovit oroligt och så väckte Uno oss 7.30 och ville ut. Fick väcka Elli och då blev ju hon hungrig och gallskrek hela kissrundan. Dagen fortsatte med huvudvärk (beror nog på dålig sömn), vika tvätt, tvätta mera, handla lite mat och rensa i matlådeskåpet.

M kom hem och hämtade Uno vid lunchtid igår och var upp till Ultuna för att träffa rörelsefysiolog och sjukgymnast. Det gick bra. Det var jättebra att vi kom dit medan Uno fortfarande är så rörlig i lederna. Nu ska han tillbaka dit nästa vecka och då ska han ha tagit smärtstillande innan så han är lite lugnare när han ska träna så han utför rörelserna rätt. Känns bra, vid gör ju vad vi kan för att han ska ha det så bra som möjligt.

Det blev en tidig kväll för oss allihop. Natten har varit ok, Elli sover fortfarande lite oroligt och bökar och stökar en hel del. Vid 3 var hon klarvaken och låg och skrattade och jollrade. Hon skriker i alla fall inte och det gör mycket men det tär en del på mig att inte få sova. Fick sova lite extra i morse, Uno var nog trött efter Ultunabesöket. Jag hann duscha och ge Elli mat innan morgonpromenaden som blev först strax efter 10.

När vi kom hem från rundan hade Elli fått paket från mormor och morfar. Kofta, leggings och 2 "bodylinnen" att sova i. Hon är så varm på nätterna, kanske därför hon sover så oroligt. Tusen tack!!!

Nu har jag ätit lite lunch och snart är det dags för Elli att vakna och äta innan vi fixar lite ärenden på stan. Har lite tvätt att vika och en maskin igång just nu så den här dagen går nog fort den oxå.

Paket från mormor och morfar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0