Föräldragrupp & babysim

Jippi, dags för babysim!

Natten till idag var allt annat än rolig. Nej då, Elli sov. Pappan sov. Uno sov. Mamman sov - INTE! Elli vaknade ca halv två i natt och vill ha mat. Hon var lite varm så jag lät henne ligga kvar hos mig i sängen. Sen låg jag vaken. Till klockan var över 5... Så man kan säga att jag har varit allt annat än pigg idag.
Men gulliga Elli var oxå trött så vi sov 8-10 båda två.

Kl 13 var det dags för föräldragrupp. Vi pratade mat. Vi har nog tänkt vänta med smakportioner att tag till. Nästa tisdag ska vi träffas i stadsparken (dom som kan och vill). Ännu fler mammor att träffa och ännu mer kompisar till Elli - KUL! Men nu måste jag erkänna att det börjar bli lite svårt att hålla rätt på alla namn.

Efter föräldragruppen gick vi en sväng på stan. Jag ville att Elli skulle sova innan babysimmet och det gör hon bäst om vi rör på oss. Självklart blev det lite påsar (visar i nästa inlägg).

Så fort vi kom innanför dörren vaknade Elli och var jätteledsen. Jag kollade om hon hade feber men det hade hon inte. Försökte trösta men hon var sååå ledsen. Så med Elli gråtandes i vagnen rusade vi iväg till babysimmet. M var sen så han skulle möta upp oss där. Tillslut fick jag henne så pass lugn att hon fick i sig lite mat och sen var det en glad tjej som plaskade för fullt. Hon gillar magläge bäst och "simmar" gärna. Idag "hoppade" vi från en madrass och "simmade" tillbaka. Och idag hade vi kameran med oss!

 
Vattenpuss & hopp från madrassen

Så fort vi kom hem somnade hon (höll sig vaken så pass länge i allafall) och hon sover fortfarande.

M & jag har ätit "Pasta a´la Schulman" fast vi hade tryffelsalami och vildsvinssalami till istället för en köttbit. Mums tycker vi!
Till efterrätt blev det svenska jordgubbar & vaniljglass. Jag testade den där rabarber/lakritsgeggan jag köpte men micrade den nog för länge så den blev seg (men smaken var god).

Svenska gubbar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0