Hungriga Elli

Här mormor ser du mina ögon. Och så har vi livvakten alltid redo i bakgrunden.

Nu har vi känt efter klart, det var i princip klart redan i lördags men man vill ju vara helt säker - ett namn har man ju resten av livet. Vår dotter heter Elli.

Ellis favoritsyssla är att hänga fast vid mammas bröst så det har hon gjort i flera timmar i streck. BB på väg har varit förbi och barnmorskan fick fart på lilla magen. Tänk att en sån "skitsak" ställa till det så. Annars var allt bra, lite gul men det borde försvinna nu när avloppet fungerar som det ska.

Och sen kom det blomleverans. En fantastisk mor & dotterbukett! TACK min älskade familj som är så långt borta. Längtar efter er allihopa!


Efter lunch gick vi ner en sväng på stan och köpte det påslakanset från Little Heart till vagnen som jag hittat på Skurk. Det var så skönt att komma ut i friska luften. Jag har nog tur som är så pigg och det känns lyxigt att får komma ut i "friska" stadsluften.

En sväng förbi AE som kom ut från jobbet och hälsade på oss, in på Designtorget och köpte en "BabyPin" som kanske kan hjälpa mig att komma ihåg vilken av mjölkförpackningarna som ska öppnas.
    
Påsklakanset                           Babypin

Ikväll ska M bjuda mig på en riktigt saftig köttbit. Har längtat efter det sedan vi fick veta att vi hade en liten på väg.

Livet är verkligen fantastiskt, vi NJUTER!

Kommentarer
Postat av: Mikaela Jonasson

Vilken underbart söt liten fröken. Elli är ett jättefint namn. All lycka till er!

2009-03-02 @ 18:38:09
Postat av: morfar o morfar

Sååååå sööööt, vi kan inte se oss mätta på underverket. Längtar och gråter en skvätt. Såååå låååångt ifråååån, för en KRAM!!!!

2009-03-02 @ 19:20:07
Postat av: Anna

SÅÅÅÅÅ underbart SÖT!!! Och ett riktigt fint namn har du fått :) Vi hade Ellie på vår lista :)

2009-03-02 @ 22:25:07
URL: http://perla08.blogg.se/
Postat av: Nina

Så bedårande liten Elli, fantastisk bild på en fantastisk tjej!!

2009-03-03 @ 09:59:08
Postat av: Isabel Blom, numera tant...eh...fast ungdomlig sådan! ;)

Inte bara mormor har saknat att få ögonkontakt med sötnosen. Åhh så fin. Kramar

2009-03-03 @ 17:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0