Fullt ös

Kungsängsliljor, smörblommor och vitsippor - snart är sommaren här!

Idag har det verkligen varit fullt ös.

Vi träffade mammorna från föräldragruppen och gick på promenad ut till Kungsängen och tittade på vår landskapsblomma, kungsängsliljan. Sen gick vi tillbaka till stan och satte oss och fikade på Fågelsången. Med 6 barnvagnar blev det lite pusslande så vagnarna fick stå kvar ute och vi gick in och fikade, det var lite för kallt ute. (måste komma ihåg att köpa ett lås till vagnen). Jag hann precis få i Elli lite käk och kasta i mig lite fika innan jag var tvungen att rusa vidare till babysimsteorin.

Barnvagnsligan

Teorin gick jättebra, det var faktiskt bara jag och en tjej till där. Ser fram emot onsdag då det är dags för poolen. Det är tur att M är med för jag är nog lite hönsig (yes jag erkänner).

Gick direkt från teorin till jobbet där vi skulle ha lite kontorsaktivitet. Ammade där uppe och sen gick vi till stadsparken och åt god mat och spelade kubb. Var lite "komiskt" för idag har vi nämligen fått veta att alla måste söka om sina tjänster pga ny organisation så där stod vi och skålade i bubbel som en av grabbarna köpt och ingen av oss vet hur framtiden ser ut. Mer om det när jag vet mer... Men alla var på riktigt bra humör, hjälper ju inte att oroa sig än. Ansökan måste i allafall vara inne senast onsdag kl 8.
Det var skitkallt ute så efter mat, 2 rundor kubb och fika så skulle de andra tillbaka till kontoret men jag frös så om behagen så det var lika bra att gå hem å duscha varmt. Vill inte att det stockar sig igen nu när det äntligen har släppt.

Kubb med kollegorna - här är förlorarlaget (eller ja, det blev 1-1 men vi var bättre)

I förmiddags somnade Elli i sin säng, 2:a gången denna veckan. Så ikväll, när hon var mätt och trött men inte ledsen, så gick jag in och la henne i sin säng och gick ut. Hon låg och jollrade bra länge. Sen ville M att vi skulle gå in och lägga oss och titta klart på Criminal Minds i sovrummet och det störde nog Elli att vi kom in innan hon hade somnat. Jag klappade lite på henne och vips så sov hon! Är nästan lite för bra för att vara sant =)

Nu ska jag släcka.

(Bilder kommer imorgon...
)
Update: Nu är dom inlagda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0