5 generationer

5 generationer
Gammelgammelfarmor, gammelmormor, mormor
mamma och lilla Elli


Igår förmiddag bar det av mot Älmhult. I bilen satt jag, Elli, mamma och Fredde.
När vi kom fram åt vi lunch hemma hos min mormor Saga och gav Elli lite mat sen bar det av mot gammelfarmor Maja där det blev fotografering. Gammelfarmor Maja, snart 96 år gammal, är en krutgumma och hade städat lite innan vi kom och stod och velade vilka kläder hon skulle ha på sig.
Elli var lite tjurig så vi hon fick käka tills hon var lite "loj". De första korten vi tog var hon högröd i ansiktet av ilska.


3 generationer

 
Ellis gammelmormor, min lilla mormor Saga

Min mammas faster Britt kikade förbi och hade med sig ett jättegulligt halsband till Elli. Ett silverhalsband med en nallebjörn och rosa stenar.


Britt

Fredde skulle börja jobba kl 15 så det blev ingen lång visit men det var så härligt att ha varit där, det värmde i hjärtat att se hur lyckliga "de gamla" var över vårt lilla mirakel.
Tyvärr hann vi inte hälsa på min morbror, vi ringde men det var ingen hemma så dom jobbade säkert. Det får bli en annan gång....

In till Växjö igen och lämnade F på jobbet och sen åkte vi en sväng innan vi åkte och hämtade moffa på hans jobb.
Mamma och jag gick en sväng i Åryd med barnvagnen, så härligt att se och minnas sin barndoms lilla håla. Tycker här är mysigt med sjön och allt men jag skulle inte vilja flytta tillbaka. Sen bjöds det på färsk spagetti och köttfärssås och sen kom M och Uno =)

Blev ingen sen kväll, tror vi var i säng redan kl 22. Elli sov gott i vagnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0