En lördag utan partaj men kalas på söndagen


Vaknade på lördagen och hade fortfarande ont i huvudet men nu hade jag även värk i benen, som om jag hade träningsvärk, var inte alls på G =(
Men vem vill vara inne när det var så fint väder. Klämde ett par alvedon och sen packade vi matsäck och drog ut till Wik. Slöade hela dagen, läste bok, busade med Uno och bara hade det härligt i solen.

     
På eftermiddagen när vi skulle åka hem var det bara att inse, 30-årsfesten får förmodligen klara sig utan mig ikväll. Ringde födelsedagsbarnet och sa att jag skulle försöka sova en stund och se om det blev bättre men det såg inte ljust ut. Trist!
När vi kom hem tog jag ett par alvedon och gick och la mig och vaknade inte förrän klockan var 22.30!
Fortfarande mör och nu hade jag ont i "onda bröstet". Elli fick äta så mycket hon orkade och sen pumpade jag så mycket det gick. Sen var natten ganska stökig, Elli ville äta/ligga vid bröstet hela tiden så det blev inte så mycket sammanhängande sömn.

 
Uno har fått för sig att han är en människovalp.

På söndagen vaknade jag ordentligt trött, ont i huvudet och öm i bröstet men kände mig ändå piggare än kvällen innan. Ett par alvedon och sen kände jag mig pigg så vi åkte iväg på kalas ut till M´s syster, vars man fyllt år. (Lite huvudvärk dör man väl inte av.) Vi hade köpt med oss ljudboken "Midvinterblod" av Mons Kallentoft och födelsedagsbarnet verkade nöjd. Jag läste boken när vi var på Maldiverna och tyckte den var riktigt bra!
Kanonväder även om det blåste kallt och vi satt ute och fikade. Så började huvudvärken komma tillbaka igen, nu värre än innan och bröstet var riktigt ömt - mjölkstockning! Aj aj aj! Hade sån tur att M´s syster hade bröstvärmare kvar från när hon ammade så jag fick låna dom. Bet i hop tills vi behövde åka hem för Unos skull (han var hemma) men kände mig allt annat än pigg. Väl hemma sen var jag helst slut och hade riktigt ont. La mig ner och hoppades att Elli var riktigt hungrig och hon åt så mycket hon orkade. Dessutom hade jag 38 graders feber, jag som i princip aldrig har feber. I med mer alvedon och sen var det bara att försöka tömma så gott det gick med Ellis och pumpens hjälp, det var INTE skönt!
M lagade middag och jag ammade och ammade och ammade. Men innan jag gick och la mig hade det värsta släppt - tack och lov!

Kommentarer
Postat av: ✿ Anna ✿

Söta Elli & härliga Uno!!! :-)

Mjölkstockning var jag asrädd för!!! Men fick det aldrig med nån av dom tack o lov...

2009-04-27 @ 16:53:49
URL: http://perla08.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0