Stora tjejen

Tar igen förlorad sömn

Fy farao vilken dag igår. Ingenting man gjorde hjälpte och inte skulle hon sova! Från kl 14 igår så var hon vaken och sur fram till klockan nästan var 22! Under hela dagen sov max 5-10 minuter åt gången förutom en lite längre vila på en ynka timme, fr kl 13-14. Inte ens ett bad hjälpte. Dessutom blev M kvar på jobbet för att göra klart inför Londonresan idag men strax innan 20 var han hemma med vackra tulpaner och fantastiskt fina entrecôteskivor. M lagade mat (blev sparris till köttbiten - mumma!), rastade Uno och plockade i ordning i köket. Tack och lov att han finns! Stor eloge till er ensamma mammor (eller pappor för all del) där ute!!!

Idag är det mycket bättre! M steg upp kl 5 för att åka till London men vi steg inte upp förrän klockan var strax efter 7. Mata och fixa å dona, rasta hund mm. Kl 10.30 var vi på bvc. Lilla tjejen har blivit så stor. Nu är hon 7 1/2 vecka och är 58 lång och väger nästan 5 kilo (4975 gram)!

Efter bvc gick vi till mitt jobb och hälsade på. Jag gick iväg och köpte en sallad och lunchade med mina kollegor som jag saknar (även om det är supermysigt här hemma - för det mesta).

Lite shopping på det gör väl ingen olycklig. Visar i annat inlägg...

När jag kom hem ringde jag Svenska Kennelklubben men dom hade inte fått in några röntgenbilder från Ultuna - morr! Ringde Ultuna och dom skulle höra av sig men har inte gjort det än. När jag pratade med dom för ett par veckor sedan så sa dom att dom hade skickat bilderna till SKK så jag betalade fakturan till SKK men icke. Vad trött jag blir!

Har även ringt en annan vet.mottagning. Vi behöver nämligen fylla på Unos rabiesvacc. innan den 25:e. Vi fick komma när vi ville, det var bara att ringa innan (så det inte var lång kö).

Nu borde damen vakna snart och vara jättehungrig. Kvällen blir förhoppningsvis lugn, får se om M kommer hem ikväll eller blir kvar i London tills imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0