Bränt fläsk

Eftermiddagen har gått i ett på jobbet och dagarna bara springer förbi...

Gick en sväng på stan och letade efter en necessär eftersom min hade gått sönder. Hittade en jag kunde tänka mig men den är nog lite för liten. Kikade även efter en väska vi kan ha som skötväska. Har redan spanat in mig på en men den verkar inte finnas att få tag på i Sverige och då blir det dyrt med frakt. Har tänkt oss en sportig modell så det passar både mamman och pappan. Hittade faktiskt 3-4 alternativ så jag ska släpa med M när tid finns och kika.

Slank in på Scorett på vägen hem, har hittat ett par sneakers jag vill ha men tror tyvärr inte dom tillverkas i dammodell.
Däremot fanns dom i svart i herrmodellen (jag vill ha vita) och de svarta skulle passa M perfekt. Har lagt undan ett par i hans storlek. Smakar det så kostar det men dom är grymt snygga. Men självklart kom jag hem med påsar idag oxå, inte så himla skoj innehåll dock. Slog till på 3 konservburkar med hela tomater till kvällens köttfärssås och en påse med 20 par svarta strumpor. Nu ska vi rensa ut och kasta ALLA helsvarta strumpor så vi bara har en sort och storlek. Kommer spara massor med tid när man tvättat och ska sortera.

Annars har kvällen inte varit så spännande, jag har lagat ett stort lass spagetti och köttfärssås så nu finns det lite matlådor i frysen. När jag kokade pastan passade jag på att röja upp i köket och böjde mig över spisen för att torka bort lite stänk på kaklet. Då händer det som nog banne mig bara kan hända en med gigantisk mage, jag bränner ovansidan av magen på pastavattnet. Som det sved! Fick stoppa en isbit innanför linnet (den låg ju kvar eftersom det var "ovanpå hyllan"). Sånt händer nog bara mig...

Har skrivit trädgårdsförslaget till styrelsemötet ikväll. Bättre sent än aldrig. Så sjukt tråkigt och jag som är noll intresserad... Har styrelsemöte på måndag, kanske (förhoppningsvis) det sista för mig.

Har även bokat om min klipptid till nästa torsdag. M tror ju inte att jag ska kunna klippa mig den 5:e mars.... =)

Nu ska jag borsta tänderna och lägga huvudet på kudden.
Imorgon är det dags för föräldrautbildning igen.

Kommentarer
Postat av: Anna

Aj aj på magen =/ Hihi. Här blev det också spagetti & köttfärssås idag =)

2009-02-17 @ 22:23:52
URL: http://perla08.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Men hjäälp, aj! Fin blogg du har... Kram /Katta

2009-02-18 @ 14:20:28
URL: http://kattabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0