Första dagen på vårt nya liv!

En smärta som inte går att beskriva med ord, ångrade mig 100 gånger om och var skyhög på lustgas.
Och ut kommer hon, vår lilla tjej!!! 3680 gram och 51 cm lång och 9 dagar innan beräknat datum.

ALDRIG trodde jag att det skulle göra så ont, så ont. Och aldrig trodde jag att jag skulle kunna glömma smärtan som jag trodde slet mig i bitar men här är jag, mer hel än jag någonsin varit. 

Vi kom in till förlossningen 23:30 och blev uppkopplade mot CTG. Värkarna var fortfarande oregelbundna men det kändes ordentligt. Barnmorskan var nog redo att skicka hem oss igen men när hon gjorde undersökningen så var jag redan öppen 6-7 cm så det var bara in på förlossningen. 

Försökte andas igenom värkarna, fick varma kuddar men till slut tog vi till lustgasen. Efter 5-6 andetag ville jag inte ha men undersköterskan bad mig ge det en chans och sen ville jag inte släppa masken. 
Efter några timmar av smärta, kl 04:20 så var det äntligen över men vårt lilla hjärta var så trött, pulsen låg, så dom fick springa iväg med henne på direkten, M följde med. Efter lite massage och slemsug så var hon vaken och efter en stund kom han in med vår tjej. Stoltare kille får man leta efter!

Efter lite vila och dusch blev vi flyttade till BB där vi fått igång amningen (aj aj aj) men det är värt det och nu har vi ätit lunch. Det bjöds på pyttipanna (fy f*n) så jag har ätit ett par mackor och ska ge mig på lite fil. 

Läkarundersökningen av lilltjejen gick jättebra och nu ligger hon och sover på pappas bröst. Min älskade man som stöttat i timmar. Utan honom hade det aldrig gått! Inte avundsjuk på honom, stå där brevid och inget kunna göra.

Vi tror vi kommer att gå hem ikväll och sova hemma men vi blir kvar här på BB ett tag till och vilar lite. Ska se om vi kan få henne att ta bröstet på ett annat sätt så det inte gör så ont. 

Namn? Vi har 2-3 st men vi vill se vad det är för filur som gömmer sig under filten. 

(Bilder kommer när vi piggat på oss lite)

Skriver mer senare - nu ska vi bara mysa!

Kommentarer
Postat av: Malin

Grattis! =)

2009-02-28 @ 14:49:20
Postat av: Laila

Ett stort Grattis till hela familjen, vilken fart på slutet! Visst är det fantastiskt att allt det onda kan ha något så gott med sig... Kramar från kusinerna o faster, farbror.

2009-02-28 @ 15:39:02
Postat av: L-G m.fam

Grattis till flickan.Vi har fått kort ifrån den stolta mormorn vilket vi också har varit borta hos gammelmormor med.Ha det bra!

2009-02-28 @ 17:27:24
Postat av: Sagolikt by PerlaAnna

2009-02-28 @ 18:39:34
URL: http://perla08.blogg.se/
Postat av: Anna

Mmm det är ju inte skönt direkt, men väl värt det! :-)

Ta det lugnt med hemgången, ganska skönt o ändå stanna o låta amningen komma igång etc

MYS nu söta ni!

2009-02-28 @ 18:41:40
URL: http://perla08.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0