Vem vet, kanske det blir februari i alla fall....

Det första vi fick göra var CTG och efter det var det dags för ultraljud. Allt såg bara bra ut. Fostervattnet hade inte gått, jag hade jättemycket vatten, t.o.m så barnmorskan (sjuksköterskan) blev distraherad när hon skulle kolla moderkakan. Hon trodde inte det var långt kvar eftersom det är lite blödningar.


Bjuder på en bild från det fina sidan.
Kopplad till CTG...

Sen fick vi träffa en läkare och hon sa att hon kunde inte se att det läckte något fostervatten men jag var däremot öppen 1,5 cm så verkarna gjorde sitt och att det var på G. Nu kan det ta allt ifrån några timmar till ett par dagar... Vi skulle höra av oss till förlossningen om det kom färskt blod, vattnet går eller om värkarna kommer regelbundet med 4 minuters mellanrum.

Efteråt åkte vi till Jysk och vi fick lämna tillbaka täcket och kuddarna som var i fel storlek, skönt! Sen skjutsade M mig till jobbet så jag hann med fredagsfikat och fixa det sista. Så nu har man jobbat klart på x antal månader. Känns både skönt och konstigt.

Nu är jag hemma igen i en renstädad lägenhet. Har lagt i rena lakan i sängen och uppdaterat mamma på allt så hon har läget under kontroll. När mamma och jag pratade var det bara 6 minuter mellan värkarna men nu är det lite längre mellan. M fixade en liten macka till mig så nu ska vi gå och lägga oss och vila en stund, har ju inte sovit så många timmar i natt.

Nog tur att jag inte hämtade de där biobiljetterna till "Män som hatar kvinnor" ikväll...

Kommentarer
Postat av: Nina

Vill bara titta in och säga att jag tänker på dig!!

Snart säger det PLOPP!!!! :-)

Kram!!!

2009-02-27 @ 20:07:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0