Öland, Öland, Öland


M & William tar ett kvällsdopp

Vi är kvar!

M är iväg och försöker kite-surfa för tredje dagen. Lite taskigt med vind. Ny hobby som än så länge gillas av frugan eftersom det gör att det tillbringas mer tid på denna härliga "öen".

Vi latar oss och gör så lite som möjligt.
Förra veckan var Freddan här med ungarna onsdag-fredag. Supermysigt!
Nu har mormor semester och i söndags var kärringarna i Borgholm och shoppade lite och igår på marknad i Färjestaden. Men marknad är inte riktigt min grej. Lite marknadsgodis sen är jag nöjd. Skulle ha ett nytt koppel till Uno men det fanns inget djurstånd alls.

Nu är jag en äkta campingtant. Har fått ett par egna fusk-Foppa i härligt ljusrosa ;) Sen lånar jag en fleecejacka trots att jag har en egen luvtröja med mig. Ingen camping utan fleece! Ha ha!

Igår gifte sig min härliga kompis Hanna med sin Mattias ute på Grinda. Åh vad jag hade velat vara där. Ett riktigt spontanbröllop (typiskt Hanna). När jag fyllde trea-nolla kidnappade M mig och vi åkte ut och bodde på Grinda och åt på värdshuset. Ljuvligt ställe!

I alla fall så ser det ut som vi beger oss hem imorgon eller övermorgon. Vi måste bara förbi Kosta Outlet först. Hade tänkt åka förbi gammelmormor men vi får ta det en annan sväng för jag längtar faktiskt hem lite. Men eftersom M är fast i kite-träsket så åker vi eventuellt tillbaka hit en sväng. Känns som egen husvagn är ett "måste-inköp" i höst. Det funkar visserligen jättebra att bo här men det hade varit skönt och kul med eget.

Hemma står dessutom Ellis "nya" tripp-trapp-stol. Köpte en på Blocket som var så nylackad att när svärfar skulle hämta den så hade lacken inte torkat ordentligt. Nu är det dags för stora tjejen att sitta med vid matbordet och börja smaka potatis.
Stora tjejen som babblar som bara den och rullar och rullar och rullar. Hinner knappt lägga henne på rygg förrän hon rullat till mage. Gissar även att det redan är en tand på G för de senaste dagarna, speciellt igår, har hon varit  gnällig och vill gärna ha något kallt att bita på.

Elli i mommos och moffas diskbalja

Uno trivs här som fisken i vattnet. Han badar och simmar varje dag, gärna flera gånger. Nu verkar det som giftalgerna är på gång så vi får se om det blir något mer bad.



Vi är utbjudna till familjen Larsson/Strömberg ute i Öregrund där dom har stugan för sig själva denna veckan. Dessutom är vi välkomna till ön vid Imatra i finska skärgården där familjen Eriksson/Åkesson huserar denna och nästan hela nästa vecka.
Vi får se vad vi tar oss för.

Hakuna matata :D

(Ordetspråket, eller livsstilen, Hakuna Matata, innebär total befrielse från alla bekymmer och all oro)



Kommentarer
Postat av: Anna

Va mysigt ni har det! Skönt med en bekymerslös semester, bara slappa o ha det skönt.

"Man ska ha huuuusvagn....", vi funderade på att låna J's mammas husvagn i sommar, jag tycker det är mysigt med campingsemester! Det får nog bli nästa sommar dock när N är större o kan gå, just nu är det bara "jobbigt" att ha med henne krypandes & klättrandes överallt ;-)

Vecka 30 ska vi till Öregrund! Har hyrt ett hus där vid havet!

Hmm nu ska vi se, när var det... första veckan i augusti kommer Emelie till Sthlm o jag funderar på att dra ihop gänget på en grillkväll, återkommer m datum snarast möjligt :)

-Åter till bygget-

KRAM till er!

2009-07-08 @ 10:24:37
URL: http://perla08.blogg.se/
Postat av: Jossan

Öregrund är ju super. Vi åker dit idag och hem....kanske på söndag?

2009-07-10 @ 10:42:03
Postat av: Malin

aww mysiga sommarbilder! Har ar det alldeles for regnigt. :(

2009-07-24 @ 18:38:53
URL: http://piccadillytears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0