Intensivt nu


Elli & mormor träffas för första gången.

Det ammas varannan timme så jag hinner inte med så mycket mer = inte så mycket att blogga om.

Igår var vi ute en sväng i solen, jag, mamma och Elli och sen gjorde mormor rotmos till lunch - mums!

Elli fick mat strax efter 23 igår och sen skulle hon INTE somna om. Klockan var runt 2 när hon somnade, då hade hon fått en omgång mat till. Pappa är kung på att natta men han behöver ju oxå sova så han orkar försörja oss ;)
Stackars Elli är väl övertrött eftersom hon aldrig får sova klart utan ska väckas och matas. Gör ont i mammas hjärta att ha en sån ledsen tjej.

Idag har vi varit ute en sväng, ätit lite lätt lunch och nu gapas det för fulla muggar. Mormor bär runt på Elli, dammsuger och fixar lunch, skönt att ha henne här. Snart dags för mat igen men jag vet inte hur det ska få plats i lilla magen. Somnar hon nu måste vi ju väcka henne snart. Hoppas verkligen hon gått upp i vikt på fredag när vi ska på återbesök för just nu är det inte speciellt kul för någon av oss. Tur att jag hade en hel drös med Cityakuten-avsnitt att titta på medan Elli äter.

Bvc kommer hit på hembesök kl 15 för att kolla hur vi har det med sovplats, skötbord mm. Väntar även på ett blomsterbud - spännande.

Nu ska jag vila lite innan det ringer på dörren.

Kommentarer
Postat av: maria

Du har inte provat att ge henne tillägg mellan amningen då hoon inte verkar nöjd och behöver äta så ofta? Det skulle nog du också må bättre av än att amma varannan timme dygnet runt.Du är stark som orkar detta!! : )

2009-03-19 @ 06:39:43
Postat av: Anna

Håller med ovan. Du är verkligen superduktig!!! Jag pallade inte att hålla på när Emilia tjorvade o aldrig var nöjd så hon fick ersättning varvat med amning när hon var 3 veckor = NÖJD bebba! Dock hade hon ju redan kolik o det var inget man kunde göra nåt åt. Hoppas Elli gått upp lite tills imorgon! Skönt att ha mormor på besök, fint kort på de båda! Kram!

2009-03-19 @ 08:06:47
URL: http://perla08.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0