Zzzzzz


Eftermiddagstupplur är det bästa som finns!

I natt blev det inte mycket sömn. Elli snorar och rosslar och jag hade skitont i mjölkpaketen. M skulle vara gullig och flytta över Elli till spjälsängen så jag fick sova ordentligt och då vaknade hon och skrek och skrek. Energin jag haft bara försvann. Fick ihop några timmar till slut även om det inte var direkt världskvalitet på dom.

Sen hann verkligheten i kapp, man klarar sig inte utan sömn så idag har nästan allt varit skit. Såååå ONT i brösten, Elli ville inte äta (ta ordentligt tag) och jag hade ont i ryggen och allmänt ledsen eftersom man känner sig så hjälplös. Stackars Uno fick oxå skit. Skulle vara så nära hela tiden och var i vägen och mitt tålamod var noll. Stackarn!
Tur att jag har världens bästa man som har fått tåla mycket nu. Han rusade i väg och köpte bröstpump (för ena brösten vägrade Ellli ta) och i eftermiddags tog han Uno och Elli på långpromenad så jag fick lite egentid och tack och lov så somnade jag. Pratade av mig med mamma som förklarade att det var helt normalt att känna så här, så även om det nu inte skulle vara så så kändes det skönt.

På seneftermiddagen när jag ammade (funkar kanon nu när man ligger ner i sängen) så somnade både Elli och jag och sov så gott och efter dess så är jag mitt gamla jag igen (förutom att jag förmodligen har samma kupstorlek som Anna Nicole Smith hade). Har pumpat det stenhårda paketet som Elli ratat så nu funkar det igen.

Tack M för att du ställer upp så ♥ Du betyder allt för mig!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja bebistiden är inte alltid mys o en dans på rosor det ska gudarna veta, fast många målar upp det så. Sen Emilias bebistid har man liksom förstått det... Noras bebistid har dock alltid varit som om man var på små rosa moln. Med Emilia trodde man att man var i helvetet oftast ;-)

Mina råd är att bara ta det lugnt, vara lugn själv och precis som ni gjorde, ta all hjälp man kan av pappan! Guld värt.

Det med hunden känner man ju igen. Efter många månader med noll tålamod mot honom stackarn så tog vi det svåra beslutet you know, inte meningen att de ska få ta smällen... men utan sömn blir man ett "monster".

Hoppas natten till idag var bättre och att ni fått sova! KRAM!

2009-03-05 @ 10:53:23
URL: http://perla08.blogg.se/
Postat av: Anna

Tips! En amningsnapp är toppen för onda mjölkpaket & gör att bebban får bättre tag :-) Men det visste du säkert redan...

2009-03-05 @ 10:55:37
URL: http://perla08.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0