Dom bara luras!

Nu är tandläkarbesöket avklarat! Och jo då, klart dom försökte lura till sig mer pengar - som vanligt.
Lagningen intill den som skulle bytas var inte så bra gjord så det fastnar lätt mat mellan tänderna. Det skulle dom försöka ändra på tyckte dom. Ok, tänkte jag, några hundringar till är väl ok.
Kom ut och skulle betala och det var nästan DUBBELT så dyrt. Nästan 3.000 skulle dom ha!
MEN det gick inte fru Jansson med på! Jag blev förbannad och sa åt dom att det är inte ok att säga ett pris och sedan dubbla det. Och det är dessutom inte första gången. Dom tar för givet att alla har råd och kan betala någon tusen lapp hit och dit...
Pengarna är väl inte problemet här egentligen men man gör inte så. Så jag betalade det vi kommit överens om från början så skulle dom höra av sig om resten. Likadant gör dom när man kommer dit för undersökning. Vips så börjar dom dra tandsten utan att kolla om man vill/kan betala det som det kostar.
Nä, idag fick dom sig nog en tankeställare för jag förklarade för dom att alla har inte en stor lön. Jag sa att gick på föräldrapenning och hade budgeterat för det vi kom överens om sist och inte över 1.300 extra.
Tja, känns som vi får se vart det här tar vägen....

Å så vågen då. -0,4 till. Visst går det åt rätt håll men jag hade hoppats på lite till faktiskt.

När jag kom hem från lurendrejeriarna så hade M pratat med Myresjöhus så nu har vi varit där och fått info och gjort kalkyler. Vi får väl se vart det hamnar :)

Nu - lite vila och sen får vi väl ta oss iväg när dom ska bila upp sovrumsgolvet.

Kommentarer
Postat av: isabel

vilka skitar! tur att du är så tuff o står på dig! kram

2009-10-05 @ 21:13:53
Postat av: Anna

Nä FY vad dåligt!!! Sjukt ju. Själv tyckte jag mina hål var billiga att laga, då jag var gravid med Nora... 500:-/styck... "du fick lite rabatt" sa dom ;-) Jaha? Tack då.

Jättefin shopping på mässan! Jag stod och höll i Geggamoja-hoodien läääänge, men kom på att jag fått 4 st var till tjejerna av Nova Star ;-) Behöver inga fler... syyyyyynd...

Fina bilder på lilla sötgurkan!

Spännande med Myresjöhus. Funderar ni på att bygga? Vart?

Ha det så bra! KRAMAR!

2009-10-05 @ 22:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0