Nu får det vara nog!

Fortfarande galet ont i halsen, värst på kvällarna och nätterna. Nu även hosta och snuva... Dags att ringa husläkaren för nu får det vara nog! (Ni som känner mig vet att det ska mycket till innan fru J ringder doktorn). Nu har vi varit hemma i Sverige i 3 veckor och inte 1 dag har varit utan sjukdom. Har det inte varit Elli med sin förkylning, krupp, magsjuka så har det varit jag eller M. Men nu är det "bara" jag...

Fast sluta leva får man ju inte göra för det även om jag bokade av en "playdate" i måndags för jag inte mådde bra. Så i går blev det babysång. Elli var jättetrött och somnade precis innan vi klev innanför dörren men vaknade när hon hörde andra barn. Och oj vad kul hon hade. For runt och skulle absolut inte vara med mamma (ljuvligt för här hemma är hon som ett plåster). Efter sången blev det en sväng på stan med 2 mammor. Elli somnade så fort vi kom utanför dörren och sov i nästan 3 timmar. Hon var så trött och jag hade inte hjärta att väcka henne även om jag visste att det skulle straffa sig på kvällen. Hittade en lampa till Ellis rum + lite smått å gott.

Fick dessutom klart med lånelöfte så ikväll ska vi åka och titta på ett hus vi är lite intresserade av (eller mycket...).
Nära till stan, nära till E4:an och fullt med barnfamiljer. Huset är STORT, 127+127 kvm med tomt på nästan 1.500 kvm. Fint renoverat så det är så det är bara att flytta in. Ju mer jag tittar på bilderna på nätet desto mer kan jag se oss bo där. Men så är det den där prislappen....Utgångspriset är högt och det slutar förmodligen inte där... Hur mycket vill man egentligen lägga på att bo? Just nu är ju räntorna låga men inte så länge till om jag får gissa. Samtidigt så kanske man inte VILL åka på semester lika mycket om man har ett stort hus att trivas i?
Men titta ska vi!

Hus med badkar vore kanske inte så dumt :)

PS. Damen har fått tillbaka sin aptit och det ordentligt. Igår åt hon välling, yoghurt och macka till frukost. Vindruvor till mellis, 0,5 burk mat till lunch, 1 burk dessert + 0,5 macka till mellis. En hel burk till middag och sen en hel tallrik av "vår mat", avokado och majs. Och så välling på det. SKÖNT!

Kommentarer
Postat av: Anna S

Hihi jag tyckte utropspriset var "lågt" för den stl på huset! ;-) Här kostar så stora hus typ 4,5 milj. Var ni och kikade? Var det bra? Jag tyckte att det såg toppen ut, jättefräscht! Det är underbart att bo i hus, frihet.

Micke får investera i en åkergräsklippare bara så blir det nog perfa ;-)

Kram & krya på halsen! Jag har samma skit jag...

2010-02-10 @ 22:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0