HELG!

Tapas =D

Åh vad skönt det ska bli! Det har verkligen varit en intensiv vecka. M har jobbat idag så han har däckat (5 minuter in i Solsidan) här bredvid.

Igår somnade vi, allihopa, strax efter 20.30. Tur var väl det för strax efter midnatt satte lilla damen igång med sin hosta - igen.... Trots medicin. Så idag är det kaffet som räddat dagen.

MEN vi gasade på lite ändå. Först lunch på mitt jobb. Mysigt att träffa alla och prata vuxenprat, nja det man hinner med när man har en vild 1-åring med sig. Härliga hon försökte verkligen göra sig till och ligga på golvet och "gympa" inför alla grabbar. Det börjas i tid!
Sen bar det av till bibblan där det lektes tills damen gnuggade sig i ögonen. Hann knappt få ner henne i vagnen förrän hon sov så då passade jag på att prova mammajeans. 3 par fick följa med hem, men jag ska bara behålla ett par. Ett par är j*vligt tighta och de andra sitter mer löst (inte baggy utan snarare liiiite stora). Nu är frågan, hur mycket töjer dom sig? De 2 i större storlek kanske blir säckiga och det blir INTE snyggt om dom sitter för löst men om de som sitter som ett "körvaskinn" inte töjer sig så står jag nog inte ut... (sitter inte tight om magen utan runt häcken och låren). Dilemma!
Sen en snabbis in på Lindex för att prova en topp som hängde i skyltfönstret men NEJ, det var fint på en smal provdocka, inte på en "inte så tränad", gravid, 30-plussare.... Men 2 pyjamasar och en mysse till Elli fick följa med hem.
Å sen en tung matkasse...

Ikväll har jag bakat foccacia och sen fixade jag lite tapas-middag. Till detta en kall - alkoholfri - öl. Smarrigt!
Men nu blir det nog tandborste och kudde. Det är lite grusigt i ögonen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0