Mille!

Mille drygt 2 veckor gammal

Ja, så var han här!

Den 21 augusti var en hektisk dag. Jag hade gått över 5 dagar, var beräknad den 16:e, men hade haft känningar i flera veckor. I alla fall, vi åkte upp till 4H i Gränby så Elli fick springa av sig och leka lite med djuren. Efter det handlade vi mat och åkte hem. Medan M lagade lunch så var Elli och jag ute och gungade. Mätta och goa tog vi en tupplur alla 3 innan vi stojade runt och lekte "Björnen sover" och dansade som bara den. Sen fick jag ett ryck - STÄDA! Så lägenheten storstädades, M försökte hjälpa till men blev utskälld. Nu skulle ungen städas ut ur magen.

När vi sedan satt och åt middag började värkarna och 3 timmar senare ringde vi farfar och I som skulle vara barnvakt.
In på förlossningen där vi fick vänta ett bra tag men det gjorde inget för det var en stund mellan värkarna.
Helt plötsligt kom värkarna jättetätt och kändes ordentligt. Som tur var kom en barnmorska och undersökte - jo men visst, nu var det dags. In på förlossningsrum. Blev tillfrågad om jag ville bada och tackade ja men ångrade mig och satt och studsade på en pilatesboll i några värkar innan M hjälpte mig upp i sängen. Barnmorskan kom in och nu var det dags att ta i.
*PLOPP* (nästan) Klockan 00:17 den 22 augusti så var han här - vår efterlängtade son!

3560 gram tung och 49 cm lång och väldigt lik sin storasyster.

Efter 3 veckor bestämde vi oss till slut för namnet MILLE som vi båda varit extra förtjusta i. Fram tills dess hette han Junior.

Så nu är vi 5 i familjen J-son.

(Tack för alla presenter, vi är så tacksamma!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0